Santiago Bernabeu

Aman discutia despre restaurante si mancare pentru a povesti despre experienta de aseara, cand am fost la primul meu meci de fotbal pe un stadion – si anume pe Bernabeu. Din fericire, nu a plouat si nici nu a batut vantul. In schimb a fost frig. Stiu ca zero grade Celsius nu sunt mare lucru pentru Romania, insa pentru Madrid/Spania, zero grade Celsius in martie sunt notabile. Unde mai pui si faptul ca stai pe un scaun de plastic timp de 90 deminute. Insa cu manusi, caciula si iubit in care sa te bagi ca-n soba bunicii, temperatura a fost suportabila.

Bine, si stadionul este echipat cu radiatoare in tavan. 🙂

Dar s-o luam cu inceputul. Meciul s-a disputat intre Real Madrid si Malaga, terminandu-se cu un spectaculos 7-0. Ghici cine-a castigat? 🙂

A inceput la ora 10 seara, cu un rau de oameni varsandu-se spre stadion, din toate directiile. Avand in vedere faptul ca trebuia sa ne intalnim cu X, colegul francez al lui Andrei, si ai sai doi pusti, la 9.30, am plecat mai din timp. Pe drum, am trecut pe langa numeroase baruri si restaurante tipic madrilene, pline de oameni, inghesuiti ca sardinele-n conserva, stand de vorba in timp ce degustau tapas si bere sau vin, asteptand ora meciului. Strazile erau pline de masini in cautare de locuri de parcare, insa nimeni nu era nervos, claxoanele s-au facut auzite de foarte putine ori si domnea o stare placuta de nerabdare.

Santiago Bernabeu este un stadion urias. Are in jur de 60 de intrari si, in acord cu Legile lui Murphy, a trebuit sa facem un tur aproape complet pana am gasit Poarta 53, pe unde trebuia sa intram noi. Insa datorita accesului simplu, nu exista imbulzeala nicaieri. In afara caselor de bilete, pentru cei care nu si le cumparasera din timp.

Si am inceput sa urcam. Si-am urcat, si-am tot urcat, pana la penultimul ‘etaj’. Cu amuzament, am descoperit ca aveam locuri fix langa galeria Madrid-ului, ceea ce a facut din meci o experienta foarte zgomotoasa si familiar de ‘latina’, cu scandari presarate de injurii spaniole adresate echipei adverse. De asemenea, locurile erau langa restaurantul care oferea o priveliste superba asupra terenului, despre care doar am auzit. Din cate am inteles, cei cu dare de mana isi pot face un fel de abonament anual al carui pret e de ordinul zecilor de mii de euro, care le permite sa vada orice partida jucata pe respectivul stadion, din confortul (inclusiv caldura/racoarea necesare in functie de anotimp), in timp ce degusta orice preparat al restaurantului.

Stadionul a fost plin cam trei sferturi. Si daca locul nostru, la asemenea altitudine, a costat in jur de 50 de euro fiecare, imi imaginez ca a fost destul de profitabil. Ar fi interesant de vazut un meci intre Real Madrid si Barcelona, cei doi uriasi ai fotbalului spaniol, care cred ca se pot lupta cu usurinta cu orice echipa de fotbal din lume. Biletele la asemenea partide valoreaza insa mai mult decat greutatea lor in aur. Aseara am vazut doar o lupta intre un urias si-un pitic. Se poate spune ca Madrid-ul a jucat singur.

Alte curiozitati ar fi ca stadionul este mult mai mare decat pare a fi la televizor, cu intreaga actiune petrecandu-se mult mai clar decat ma asteptam. Apoi ca microbistii spanioli isi iau ‘pachetel’, pe care-l savureaza in pauza. Ni s-a facut foame vazandu-ne inconjurati de oameni care mancau fel de fel de sandviciuri. Si-n cele din urma, am fost neplacut surprinsa de faptul ca semintele sunt la mare pret si pe aceste meleaguri, iar cojile se arunca tot pe jos.

In incheiere, va urez o primavara frumoasa si sper sa vina inapoi si aici primavara.

2 răspunsuri

  1. keep blogging…sa mai stie lumea ce mai faci 🙂

  2. hey there 🙂 will do so >:D<

Lasă un răspuns

