Filozofari

Bianca m-a luat la intrebari. Vreo 19. Stiu ca am tras chiulul in ultima vreme, asa ca ma gandeam sa imi reintru in ritm incetisor. Inca nu le-am citit, nici intrebarile, nici raspunsurile Biancai, ca sa evit orice urma de influentare.

1. Ce vârstă ţi-ai da dacă nu ai şti câţi ani ai?

Mereu am fost mai matura decat varsta reala. Si am si fost perceputa astfel, destul de des. Abia acum simt ca-mi prind aceasta varsta din urma. Abia am implinit 25 de ani.

2. Ce e mai rău: să eşuezi sau să nu încerci?

Oricat de greu e sa aduni bucatelele in care te-ai frant dupa un esec si oricat de usor e doar sa vorbesti despre asta, tot e mai bine decat sa nu fi incercat deloc. Cand nici nu incerci ramai cu dorinta si regretul, nimic altceva. Esecul te ajuta insa sa evoluezi. Te invata. Pentru ca, oricat de capabil ai fi sa inveti din pataniile altora, unele lucruri nu le poti prinde decat dupa ce le-ai simtit pe propria piele.

3. Dacă viaţa e atât de scurtă, de ce facem multe lucruri care nu ne plac?

Pentru ca, pe de o parte, nu suntem in stare sa constientizam ca avem putin timp si ca trece repede, iar pe de alta, nu stim sa facem altfel. In jur vedem aproape numai oameni care strang din dinti si continua sa faca lucruri care nu le plac pentru ca asa au vazut la parinti, asa au aflat din povesti – ca drumul ‘al mai greu te duce la fericire si-mplinire. Asa o fi sau nu, cine stie? Pana la urma depinde cat de matur esti in gandire si ce alegeri esti in stare sa faci. Ele iti modeleaza viata aia atat de scurta.

4. Când ţi se pare că s-a vorbit şi s-a făcut totul, ţi se pare că ai vorbit mai mult decât ai făcut?

Nu, de obicei nici nu vorbesc prea mult. Trebuie sa cunosc destul de bine si sa am incredere in omul in fata caruia ma destainuiesc/cu care comunic. Analizez situatia si abia apoi vorbesc despre ea. Insa mi se pare imposibil sa faci ceva fara a comunica. Oricat de greu ti-ar fi uneori sa deschizi buzele si oricat de dificila pare a fi discutia, ea te ajuta sa te misti, spre deosebire de tacere. Si da, chiar daca stiu asta, tot dau cu bata-n balta uneori. Si fac multi stropi.

5. Dacă moneda naţională ar fi fericirea, cât de bogat ai fi?

Chiar daca acum as avea senzatia ca mi-am uitat portofelul acasa, as zice ca-s tare bogata. Cat de-o casa-n Bucuresti, una la munte si-una la mare, cont gras in banca si vacante-n tari straine, incepand cu Spania. 🙂

6. Care este lucrul pe care ai vrea să îl vezi cel mai mult schimbat la oameni?

As vrea ca oamenii sa fie mai empatici. Sa isi constientizeze actiunile intreprinse si impactul lor asupra celor din jur.

7. Faci ceea ce ai visat că faci sau faci ceea ce faci pentru că împrejurările te-au adus aici?

Depinde la ce face referire intrebarea. In unele privinte, raspunsul este varianta 1, in altele, varianta 2. Pe care vreau sa o schimb cu 1. Un prieten mi-a repetat lectia de atatea ori, incat mi-a intrat intrat in reflex ideea de scop si cum trebuie acesta urmarit. Doar ca uneori e tare bine sa nu pleci la drum cu lista facuta de-acasa, pentru ca s-ar putea sa gasesti ceva mult mai bun si sa nu-ti dai seama din cauza setarilor anterioare.

8. Dacă media de viaţă ar fi de doar 40 de ani, ţi-ai trăi viaţa diferit?

Diferit de acum sau diferit de restul oamenilor? Oricum, as incerca sa fac exact ceea ce fac acum: tot posibilul pentru a fi fericita.

9. Eşti mai preocupat să faci lucrurile cum trebuie sau lucrurile care trebuie?

Intai si-ntai, nu-mi place deloc cuvantul asta – „trebuie”. Trecand insa de cuvinte si ajungand la semnificatii, incerc sa fac lucrurile cum trebuie – adica lucrurile pe care aleg eu sa le fac, le fac cat de bine pot. Decat sa faci un lucru de mantuiala, mai bine o lasi balta, pentru ca ai pierdut si timpul pe care l-ai fi putut folosi pentru ceva mai bun pentru tine, si nici n-ai rezolvat problema.

10. Dacă ar fi să oferi un singur sfat unui copil despre viaţă, care ar fi acela?

Fa tot posibilul sa fii fericit fara a-i neferici insa pe cei din jurul tau.

11. Ce ai prefera să fii: un geniu stresat sau un prost fericit?

Nu-mi plac extremele pentru simplul motiv ca orice lucru bun dus la extrem rezulta in ceva rau. De ce genialitatea exclude fericirea? Refuz sa cred ca inteligenta nu poate coexista cu fericirea.

12. Ce-ai alege între amintirile pe care le ai până acum sau a fi incapabil să mai ai amintiri de acum înainte?

Si trecutul, si viitorul sunt esentiale. Insa parca viitorul are intaietate, sau cel putin are pentru mine.

13. Îţi mai aduci aminte de momentul acela de acum 5 ani când erai extrem de nervos şi nefericit? Mai are vreo importanţă acum?

Si acum 5 ani stiam ca majoritatea chestiilor nasoale care se intampla in viata unui om sunt trecatoare si ca timpul cicatrizeaza aproape orice. Deci da, importanta aproape oricarei nefericiri scade in timp.

14. Care este cea mai frumoasă amintire de-a ta din copilărie? Ce o face atât de specială?

Pana la 7 ani am fost crescuta de bunica, la tara. Iar parintii mi-i vedeam la sfarsit de saptamana. Si-mi amintesc de o vineri de primavara, cand a venit mama cu multe carti de colorat, creioane colorate si plastilina. Acela a fost un moment de fericire pura, care s-a imprimat cumva printre putinele amintiri pe care le am din perioada de pana la 7 ani.

15. Dacă ai câştiga un milion de dolari, ai renunţa la ceea ce faci acum?

In plan profesional? Da. Si m-as apuca de altceva, fara grija banilor. N-ar strica sa fie insa euro. 😀

16. Când a fost ultima oară când te-ai aruncat cu capul înainte în ceva în care credeai din tot sufletul, deşi toţi te sfătuiau să nu încerci?

Hmm… Daca cer sfatul celor din jur, inseamna ca sunt indecisa si sfaturile alea chiar conteaza. Daca stiu deja ce vreau sa fac nu mai cer sfaturi, doar informez.

17. Când a fost ultima oară când ţi-ai auzit sunetul propriei respiraţii?

Aseara.

18. Care e lucrul pe care ţi l-ai dorit întotdeauna să îl faci şi încă nu l-ai făcut? Ce te opreşte?

Ehh… nesiguranta. Valabila pentru orice varianta de raspuns la prima intrebare. Acelasi prieten de mai sus mi-ar tine un intreg discurs despre asta. Mi l-a mai tinut de cateva ori. Prinde bine. Da siguranta. [Are vreun sens ce spun? 😛 ]

19. Care e lucrul pe care îl faci mai bine decât toţi ceilalţi pe care îi cunoşti?

Nu-mi permit sa afirm ca fac ceva mai bine decat toti cei pe care ii cunosc, insa as zice ca ma pricep destul de bine sa ascult si sa inteleg oamenii.

 

E bine, Bia? Acum ma pun pe citit si raspunsurile tale.

9 răspunsuri

  1. Ei, uite, asta leapsa misto!

  2. in marea graba, am uitat s-o dau mai departe. ce zici de inc-o leapsa? ;;)

  3. Pai are intrebari prea frumoase ca sa nu. Deadline maine.

  4. respecti deadline-urile?

  5. depinde.

  6. Răspunsuri elaborate, îmi place, nu ai făcut-o de mântuială 🙂
    Răpunsurile 10 și 14 mi-au plăcut foarte mult.
    Mă bucur că ai fost promtă.

  7. Gata, dom’le. E adevarat ca ziua de azi a inceput la 12 noaptea, deci am fost mai putin „promt”. Da’ inca nu s-a terminat ziua, deci s-ar putea sa ma fi incadrat.

  8. 🙂 bun. imi place sa cunosc oameni care nu vorbesc ca sa nu taca.

  9. […] Preluată de aici […]

Lasă un răspuns

