Scurtmetraje irlandeze la ICR

De miercuri pana vineri (16-18 septembrie) au fost Zilele filmului irlandez la Bucuresti, eveniment organizat si gazduit de Institutul Cultural Roman. Totul s-a incheiat cu proiectia unui set de scurtmetraje pe care-am zis ca ar fi bine sa nu le ratez, ca si Jen, de altfel. Cum nu mai mersesem cam demultisor la vreun festival de film si cum vroiam sa vedem niste scurtmetraje, ni s-a parut o idee buna.

In timp ce dibuiam locatia, ne-am pus si pe povesti despre drumetia recenta de la Rotterdam si-mprejurimi a lui Jen, care s-a lasat cu o gentuta de carti tare simpatica, pentru mine (ce-mi place sa am prieteni calatori in strainatate – ma aleg cu lucrusoare tare dragute!).

Am asteptat sa se faca 19.30, timp in care in sala de proiectii rula un documentar. Cand s-a terminat acesta insa, nu a iesit niciun spectator, toti ramanand si la scurtmetraje. Asadar ne-am gasit cate un loc pe o canapea foarte confortabila, in fata, si-am luat filmuletele pe rand. Fiecare a fost dintr-o gama diferita decat precedentul – am inceput cu un desen animat, o versiune haioasa foc a povestii Frumoasei din padurea adormita, urmat de ‘Fiul apicultorului’, despre felul in care reuseste sa accepte un barbat moartea tatalui sau.

Dintre celelalte scurmetraje ar mai merita mentionat ‘Butoiul unchiului Bill’, un horror amuzant despre pasiunea unui irlandez pentru bautura, neputand-o lasa nici dupa moarte. Se tot intorcea la butoiul sau, indiferent cate cuie erau batute in sicriu pentru a-l tine in mormant. Cand vizitele nocturne s-au potolit, familia a rasuflat usurata. O nunta a scos la iveala si motivul disparitiei strigoiului – se aciuase in interiorul propriului butoi cu alcool. Iar familia l-a-ngropat in sicriul ales.

All in all, m-am simtit foarte bine, mi-a placut la ICR si voi mai merge la evenimentele organizate de ei. Saptamana placuta va doresc, ca si mie, de altfel!

PS: Diseara merg la Empower Live! despre Masculinitate si feminitate. Va fi al treilea workshop organizat de ei la care particip cu mare drag.

Lasă un răspuns

