Inglourious Basterds

Mie tare mi-ar fi placut sa vad Los Abrazos Rotos de Almodovar, cu Penelope Cruz. L-as fi vazut pentru Penelope (care mi se pare superba si o actrita extraordinar de buna, in egala masura), pentru Almodovar (ale carui filme mi-au placut foarte mult) si pentru limba spaniola, pe care o iubesc. Cum insa am mers la cinema cu trei baieti, filmul nu a trecut proba democratica a votarii. Asa ca am mers pe varianta Inglourious Basterds, despre care auzisem si de bine, si de rau (dar mai mult de bine).

Film de Tarantino, nu a dezmintit asteptarile. Adica mult sange, multe impuscaturi, multa violenta. Toate condimentate insa cu multe subtilitati, dar si chestii evidente.

Ce mi-a placut mie – impartirea in capitole, foarte bine delimitate. Daca primul capitol este de o duritate si-o seriozitate de te trec fiori, al doilea e parodie pura. In primul il cunosti pe Col. Hans Landa (jucat exceptional de Christoph Waltz), nazistul specializat in vanatoarea de evrei, personaj care combina o inteligenta iesita din comun cu o cruzime rara. In cel de-al doilea capitol apare si trupa de soc, condusa de Lt. Aldo Raine (aka Brad Pitt), intr-un rol parodic (cel putin asa l-am perceput eu).

In ciuda atrocitatilor de pe ecran, momentele de parodie au starnit si hohote. Am vazut un Hitler ce merita luat in ras si un Goebbels servil, a carui singura grija era sa faca filme despre gloria nazismului si celui de-al treilea Reich, spre satisfactia Fuhrer-ului. De asemenea, filmul arata frumusel ca razboiul e la fel de ambele parti si ca nimeni nu se jeneaza in a ucide cat mai multi dusmani, asa cum intelege fiecare termenul.

Si daca tot e film de fictiune, iar nu documentar, Tarantino propune o noua versiune a evolutiei istoriei celui de-Al Doilea Razboi Mondial, in stilul sau caracteristic. Nu voi spune decat ca se lasa cu rasturnari de situatie si mult sange.

Inglourious Basterds merita insa vazut pentru jocul lui Waltz, pentru subtilitatile sale, pentru realizarea in sine, pentru povestea alcatuita din bucatele diferite, dar complementare. Desi nu sunt fan al filmelor lui Tarantino, acesta mi s-a parut unul reusit.

7 răspunsuri

  1. Şi eu am auzit şi bune şi rele despre Inglourious Basterds, dar încă nu l-am văzut. Cu siguranţă o să-l vizionez cât de curând, nu d-alta, dar devin din ce în ce mai curioasă 😛

  2. @zahdiva1: bine-ai venit! da, cu siguranta merita vazut.

  3. mie doar partea cu violenta mi-a placut la el. si nu-s genul care sa nu aprecieze fictiunea. pur si simplu personajele erau prea din topor pentru gustul meu, de data asta, parca erau 2D, asa, sau 1D, nu stiu, n-am plecat prea satisfacut de la film. weekend placut!

  4. da, am vazut ca nu ai fost incantat de film. si ai si tu dreptatea ta: toti germanii is nazisti si rai yada-yada-yada. chestia-i ca nu mi s-a parut ca tarantino ar fi vrut sa faca un film prea serios si la 4 ace. din contra, mi s-a parut ca s-a jucat cu istoria si a modelat-o cum i-a convenit lui, in functie de personaje.
    pe mine m-a socat un pic razbunarea de la final… acum nu vreau sa il povestesc, dar ala mi s-a parut putin cam exagerat, iar daca nu te gandesti ca e fictiune, ar putea sa genereze ceva reactii negative. nush, asa mi s-a parut mie.

  5. nu ti-am citit postu asta…ca inca nam vazut filmu…da sio tre salvad pealu almodovar ca am mai vazut de la el si mia placut

  6. Am vazut „Los Abrazos … ” si mi-a placut. Talentul lui Penelope e foarte bine pus in lumina in filmele spaniole, mereu mi-a placut. O sa-ti placa cu siguranta 😉

  7. abia astept sa-l vad 😉

Lasă un răspuns

