Amintiri de la plaja

Nu pot sa nu-mi amintesc de zilele de plaja, de toropeala placuta care te cuprinde stand cu capul sub umbrela si cu restul corpului la mila soarelui si-a brizei…

Daca nu e clar inca, sunt indragostita de mare. Vreau mereu sa simt nisipul printre degetele de la picioare, sa ma infior la adierea brizei, sa aud valurile care se sparg de mal la 5 metri distanta de mine si, mai ales, pielea sa-mi fie mangaiata de apa marii. Imi place la nebunie sa inot pana la (sa zicem) 100 de metri distanta de plaja si sa calc apa, admirand tarmul. Sa fiu departe de galagie, un pic izolata, sa fie racoare si bine. E un moment de fericire. Si-apoi sa ajung la mal cu usoara amorteala in muschi, de la cat m-am spetit inotand 😛

Oricat de curata ar fi, plaja cu pietre nu e de mine si-am mai spus de ce. Tot la nisip trag. Iar plaja cu nisip am incercat in trei parti din apropierea Anconei – una la cateva statii de autobuz, una la o statie de tren (Falconara Maritima) si cea de-a treia la doua statii de tren (Senegallia). Si, cum ce e mai bun se afla de obicei la urma, Senegallia a fost declarata castigatoare, cu vreo 2 mentiuni: plaja publica are o suprafata de vreo 10mp (hai, poate 15), intr-un colt, cu nisip mai putin si mai murdar. Plajele private dispun de nisip din abundenta, sezlonguri si umbrele, un loc valorand 5 euro/zi. Apa, in schimb, nu discrimineaza. Peste tot ai de mers mult si bine pentru a ajunge la o adancime favorabila inotului. Si, din cauza asta, nu ma puteam departa foarte mult inot, vazand tarmul prea departe si facandu-mi-se cam teama de un eventual curent. Insa, cel putin aici, e foarte curata. E fascinant sa-ti vezi picioarele atunci cand iti ajunge apa pana la gat. Simti ca te purifici.

Lasă un răspuns

