Doi in unu

36 de ore de nesomn ce au urmat celor 3 ore de somn de sambata la pranz. 2 cafele, 2 doze de red bull. 2 magneti de frigider cumparati din Venetia, respectiv San Marino. Un cadou pentru o prietena a carei zi de nastere se apropie. O felie de pizza si o inghetata din 3 cupe.

Primul meu zbor cu avionul a decurs exact asa cum ar trebui sa decurga toate zborurile: fara probleme de imbarcare, fara turbulente majore, cu ceva emotii in stomac la decolare si aterizare, bonus cand vira avionul. Preferabil fara o ora de asteptat pentru a fi colectat de la aeroport.

Neconstientizand faptul ca ma aflam intr-o tara straina, am ajuns in Venetia. Am vazut canalele, gondolele, pizzeriile, cofetariile, cafenelele si, mai ales, gelateriile acestui foarte comercial, dar totusi fermecator oras. Am vazut Piata San Marco si Puntea Suspinelor. Si gondolierii ce-si atrageau clientii catre plimbarile de 100 de euro. Statuile, bisericile, podurile si stradutele extrem de inguste.

Am simtit caldura pe pielea mea, care acum s-a inrosit de furie pentru felul cum i-am ignorat plangerile atunci cand as fi putut face ceva. Am facut multe-multe poze pe care nici nu le-am vazut inca, dar in care sper ca am surprins macar o parte din frumusetea ce mi-a incantat astazi ochii. Am auzit multe limbi vorbindu-se in jur si am vazut fete de oameni de culori si forme diferite. Am constatat cu incantare ca inteleg foarte bine italiana, dar cu o oarecare frustrare faptul ca nu pot alcatui o fraza care sa aiba sens in aceasta limba. Totusi, aceasta limba are o muzicalitate intrecuta doar de cea a limbii spaniole. Parere personala, desigur!

Un domn de la care mi-am cumparat magnetul de Venetia mi-a spus ca sunt frumoasa. Iar un baiat ce vindea diverse lucruri ce incanta papilele gustative mi-a daruit un smoothie de fructe de padure.

Dupa Venetia nu a urmat Ancona, spre surprinderea mea, ci San Marino. Atat de frumosul San Marino! Unde mi-ar placea sa petrec macar o saptamana pentru a ma putea plimba pe stradutele sale pietruite, pentru a admira casele si magazinele superbe si pentru a manca de fiecare data la cate un restaurant diferit. Aici am intalnit doua vanzatoare extraordinar de dragute, cu care am vorbit in engleza, iar ele mi-au raspuns in italiana. Asta e unul dintre motivele pentru care iubesc Uniunea Europeana!

Aventura continua…

7 răspunsuri

  1. Ma bucur ca ti-a placut Venetia. Este orasul meu preferat (dupa cum ti-am mai spus…) Abia astept noi aventuri…

  2. În 8 august plec la Veneția, nu am fost niciodată și sper să fie așa cum îmi imaginez.
    Abia aștept 🙂

  3. Pe mine nu ma prea atrage Italia, nu stiu de ce. Dar in urma cu ceva timp… mi-am imaginat carnavalul de la Venetia. Oh, da. Aia chiar mi-ar placea sa vad. 🙂

  4. Bia: depinde si cu cine mergi si unde. mie mi-a placut ce-am vazut pana acum. detaliez imediat ce pot, ca netul e limitat 🙂

  5. Tomata cu scufita: e tare frumos sa te plimbi pe stradutele alea. iar inghetata… yummy! arata bestial, este peste tot si e absolut delicioasa! probabil ca pentru mine Venetia va insemna apa, multa culoare si inghetata 😀

  6. Şi eu ca şi Tomata, nu ştiu, nu pot spune că am aşa o mare tragere spre Italia. Dar Venetia e un caz special 🙂 Eu sper să ajung mai spre septembrie, când avem vacanţă în Croaţia şi cică o să fim la o oră jumate de Venetia, ar fi păcat să ratăm. Să ai cea mai frumoasă călătorie şi să te umpli de culoare! 🙂

  7. LiaLia: ce mai faci, Lia draga? 🙂 Venetia in septembrie (sau in martie, cum visasem odata cu o prietena) e perfect! acum e putin cam cald si aglomerat. insa e frumoasa 🙂
    multumesc tare de urare. iar culoarea a-nceput sa se aseze deja 🙂 cate-un pic, cate-un pic! 🙂

Lasă un răspuns

