Telefon nou si carti vechi

In urma cu ceva timp am pomenit cum am ramas eu fara telefon. Ei bine, de azi sunt mandra posesoare a unui telefon nou-nout, la un pret cat de cat rezonabil, datorita lui Jen. Trebuie sa ma apuc sa reconstruiesc baza de contacte. Me happy 🙂

Daca unui telefon ii sta bine sa fie nou, cartile au in schimb mult mai mult farmec atunci cand sunt vechi. Hartia aia ingalbenita de vreme si mirosul de carte plina de istorie si trecuta prin multe maini mi se par extrem de atragatoare. Iar eu m-am ales cu 2 teancuri serioase de astfel de carti.

Cum ieseam eu aseara din lift, cu rucsac in spate, o umbrela si cheia-ntr-o mana, iar in cealalta o punga cu cirese pietroase, imi vad vecinul-electrician posesor de pisica model alb-cu-negru langa ghena de gunoi si cu vreo doua carti in maini. Nu reusea sa se hotarasca daca sa le lase acolo sau sa le ia inapoi. Ma gandeam ca or fi cine stie ce vechituri despre mecanica, electricitate si-alte cele. Cand colo, vad o carte ce semana a colectia din care fac parte si cele trei volume din Comedia Umana a lui Balzac pe care le am eu acasa. Era Goethe. Si sub, Shakespeare. Bineinteles ca l-am rugat sa mi le dea mie! Si l-am vazut cum respira usurat ca nu trebuie sa le paraseasca acolo. Mi le-a adus frumusel in casa.

Asadar, tocmai mi-am sporit colectia personala de carti cu urmatoarele titluri:

Fratii Jderi – Mihail Sadoveanu;

Trei dinti din fata – Marin Sorescu;

Faust – Goethe;

Odiseea – Homer;

Henric al VI-lea / Richard al III-lea – Shakespeare;

Enigma Otiliei – George Calinescu;

Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi – Camil Petrescu;

Ion – Liviu Rebreanu;

Padurea spanzuratilor – Liviu Rebreanu;

O lume intreaga – Radu Tudoran;

Amintiri, povesti, povestiri – Ion Creanga;

Cantece de vitejie – George Cosbuc;

Momente si schite – I. L. Caragiale.

Iar maine astept comanda de la Polirom. Imi place 🙂

11 răspunsuri

  1. Nenea le arunca sau incerca sa le recupereze? :-S

  2. le arunca 😦
    de fapt, le lasa langa ghena, in speranta ca le va lua cineva. avea oricum inima indoita…

  3. Mie mi-au venit ieri niste carti comandate de la Cotidianul (Tropicul Capricornului, Tess, Maine in batalie sa te gandesti la mine), prietenul mi-a cumparat de la Saptamana Financiara Asasini si Asasinate si spre sfarsitul saptamanii astept un colet de 5 carti de a Tamasda.ro. 😛 Si cred ca saptamana viitoare o sa primesc inca 2 carti de la Saptamana financiara: Amante si regine si Femei pe divan. 😀

    Asa ma bucur cand primesc carti. 🙂

  4. da, si mie-mi place la nebunie 🙂

    amante si regine mi-am luat-o si eu, asteapta frumos la rand sa fie citita.
    iar de la cotidianul am un intreg teanc, comandate mai pe la inceputul anului. tind sa citesc carti imprumutate, stiind ca pe cele din biblioteca le pot citi oricand 😛

  5. Frumos, frumos, pacat ca eu n-am atata timp cat as vrea sa dedic lecturii…
    Nice to meet you! 🙂

  6. same here! 🙂

  7. Ce vecin de treabă…
    Vecinii mei sunt toţi retardaţi şo manelişti… Nu e o prejudecată ci o afirmaţie completată de dovezi (în fiecare sâmbătă stau cu uşile deschise ca să se audă maneaua)…

    Ce nu înţeleg eu, e nevoia asta a ta…sau ca să nu spui că mă iau de tine mă refer numai la mine :)…deci rectific… nevoia asta a mea de a ţine cărţile ca pe nişte trofee în bibliotecă. Dintre 100 de cărţi cumpărate de mine, am recitit una singură… Sincer, le-aş vinde… Păcat că nu pot să cer mult pe ele, că altfel le-aş da… Pentru 200 de mii cartea n-are rost să mă stresez, aşa că momentan le las acolo…

  8. bine-ai venit, Razvan! 🙂
    hmm… nevoia de carti in biblioteca mea – cred ca tine si de educatie. tatal meu are o biblioteca maricica si mereu i-au placut cartile si m-a indemnat sa citesc etc. probabil ca de acolo mi se trage placerea de a detine carti.
    iar multele carti necitite inca din biblioteca – sunt ca un fel de „asigurare” :)) cand nu voi avea de unde imprumuta o carte care sa-mi placa, mereu stiu ca am cel putin cateva necitite acasa. probabil poate fi comparat cu nevoia fumatorilor de a avea mereu cel putin cateva tigari rezerva. 🙂

  9. mersi… da am mai trecut pe aici, da na… aşa-s eu, mai timid şi vorbesc mai rar… dar când o fac, primesc ban…
    Hmm înţeleg raţionamentul vizavi de „asigurare”; şi eu am o boală să cumpăr cărţi… de-aia-s tot timpul falit; fără să clipesc dau ultimii bani din buzunar pe o carte. Nu-mi iau prostii, din contră, numai lucruri de înaltă literatură universală gen… Camus sau Kant (ăştia sunt ultimii doi cumpăraţi);
    Sunt conştientă că ce am cumpărat va sta pe raft mult timp până o voi răsfoi (nu citesc), probabil asta se naşte dintr-o de a avea MULT! 😀
    „Uite ce deştept sunt: am Kant şi Camus în bibliotecă” :)) nu?

  10. hmm… de ce sa primesti ban? si inca o nelamurire: esti constient sau constienta ca…?
    nu citesti in general sau cartile recent cumparate?

    si, ca sa nu te simti la inchizitie ( 🙂 ), mie-mi place Camus. „ciuma” e una dintre cele mai bune carti pe care le-am citit (opinia mea). Kant nu am citit inca.

  11. citesc citesc 🙂 … spuneam doar că am cărţi pe care m-am grăbit să le cumpăr dar nici nu m-am atins de ele…
    Pe unele le-am cumpărat şi atât de nerăbdător am fost că le-am început în drumul spre casă 😀

Lasă un răspuns

