Enamorada

Nici nu stiu cum m-am indragostit de spaniola. A fost fulgerator.

Nu mi-au placut telenovelele. Nici cele doua profe care au incercat sa imi predea aceasta limba la facultate. Dar spaniola si-a croit drum spre mine si m-a prins.

Si m-am dus la Institutul Cervantes, unde m-am inscris la cursuri. Am luat-o de la foarte putin peste nivelul de necunoscatori (adica zero barat – eu eram la 1 :D), iar acum sunt la al patrulea curs, cu intreruperi. E foarte tare Institutul!

Lasand la o parte cursurile, are o biblioteca bine aprovizionata cu manuale si carti de studiu, dar si multe alte carti atat in spaniola, cat si in romana. Plus o colectie de filme. Si profit de chestia asta atunci cand nu urmez niciun curs, dar nu vreau sa renunt la a vedea un film spaniol sau a citi o carte in limba spaniola.

Nu sunt de ratat nici festivalul filmului spaniol sau lunea de carte spaniola (organizata – din cate stiu eu – in fiecare a doua luni din fiecare luna, la Carturesti). La lunea asta de carte am fost o singura data si m-am cam plictisit, insa nu pot cataloga ceva dupa o singura incercare. Ca mi-s dragi.

Am mai citit acum vreo doi ani si o carte care mi-a placut tare– Mansarda cu portocale de Luminita Marcu. Aici e vorba tot de iubirea pentru spaniola, de felul cum s-a nascut ea la Luminita Marcu, de pasiunea pentru Madrid si pentru soarele Spaniei. Am inghitit fiecare pagina din acest jurnal original.

Spre deosebire de Luminita Marcu insa, eu visez la Barcelona. Si-mi sclipesc ochii de fiecare data cand aud pe cineva ca vorbeste de Barcelona. Si cand spune ca a fost. Si ce a facut acolo, ce a vizitat, cum sunt oamenii, cum e plaja, cum e soarele. E destinatia mea ideala si as sta macar vreo doua saptamani ca sa o simt, sa o gust si sa o miros. Asadar, in caz ca se intreaba careva care e cadoul ideal pentru mine: vacanta la Barcelona! 😀

6 răspunsuri

  1. Yo tambien estoy enamorada de Barcelona! 😀

    Gagici, vezi ca am un intreg post despre Barcelona pe blog, am fost acum 2 ani, m-as reintoarce oricand acolo, de nenumarate ori, pentru mine ala e orasul iubirii, nu Parisul.

  2. ooo, que bien! tengo un poco de envidia a las personas que hayan visto Barcelona.
    si-acum, mai bine ma opresc, sa nu ma fac de ras 😀
    ma pun pe citit despre barcelona la tine 🙂

  3. Sa ajungi in vara asta in Barcelona!
    Dar daca tot te duci spre iberici, sa stii ca adevarata Spanie este in sud, in Andalucia. Merita sa vizitezi Granada, Cordoba, Malaga, Cadiz – macar unul din aceste orase.

  4. off… nu rasuci cutitul in rana. nu cred ca reusesc ceva cu barcelona anul acesta, insa asta nu ma opreste din a visa 🙂

  5. Am vazut intimplator comentariul tau, nici nu stiu daca mai e activ acest blog. Iti multumesc pentru ce ai spus despre cartea mea. Ai ajuns in Spania? Daca ajungi in Madrid, mi-ar placea sa bem o cafea impreuna.
    Luminita Marcu

Lasă un comentariu