Leapsa cu si despre carti

Uite ca raspund si eu la prima mea leapsa oficiala, primita de la Florin Puscas. De vazut, am tot vazut-o la multa-multa lume, precum jen, ionuca, raluxa, tomata cu scufita, dragos c, si multi altii. Si mi-a placut. Asa ca, here I go.

Avand in vedere faptul ca stau intr-o mini-garsoniera, biblioteca mea nu este foarte vasta. Cea mai cuprinzatoare (si mai veche) este acasa, iar meritele pentru aceasta apartin tatalui meu. Totusi, eu imi iubesc micuta mea colectie de carti, pentru ca le-am cumparat cu banii mei :D. Iar de citit, mai citesc carti imprumutate de la prieteni, de la biblioteca Institutului Cervantes si de la schimb de carti.

Sa-i dam drumul:

1. Ce autor apare cel mai des la tine în bibliotecă?

Salman Rushdie la egalitate cu Mircea Malita – cate 3 carti din fiecare. Later edit: Claudia Golea le-o ia inainte, cu 4 carti.

2. Din ce carte ai mai multe exemplare?

Nu am mai multe exemplare din aceeasi carte.

3. De ce personaj de ficţiune eşti sau ai fost îndrăgostită în secret?

Indragostita e prea mult spus. Amorezata ( 🙂 ) am fost de mai multe personaje de fictiune, dar acum nu-mi amintesc decat de Mr. Darcy.

4. Ce carte ai citit cel mai des?

Nu recitesc cartile. Prefer ca timpul petrecut recitind o carte sa-l dedic uneia noi.

Later edit: Aoleu, ce mincinoasa si uituca sunt! Am recitit Arta razboiului de Sun Tzu si Principele de Machiavelli, de vreo patru ori fiecare. Ca era pt scoala. Dar mi-au placut. Si sunt micute, asa ca nu am consumat mult timp pe ele.

5. Care era cartea ta preferată la 10 ani?

Cartea cu cele 4 povesti de la bunica, dintre care nu-mi mai amintesc decat titlul uneia singure: “Jumatate de om calare pe jumatate de iepure schiop”. Fiecare poveste era insotita si de cateva desene, iar desenul care infatisa jumatatea de om calare pe jumatate de iepure schiop ma teroriza. Stiam la ce pagina e, inchideam ochii cand ajungeam la ea si o dadeam repede, fara sa ma uit. Si-mi mai aduc aminte de desenul cu doua dintre cele douasprezece fete ale imparatului, cea mare intr-o rochie rosie, iar cea mica intr-una galbena. Erau superbe!

6. Care a fost cea mai proastă carte citită anul trecut?

Saludos – Alexandru Ecovoiu.

7. Care a fost cea mai bună carte citită anul trecut?

Eseu despre orbire – Jose Saramago.

8. Dacă ar trebui să obligi pe cineva să citească o carte, care ar fi aceea?

Nu vreau sa oblig pe nimeni sa faca ceva anume, doar pentru ca asa vreau eu. Pot doar recomanda. In acest caz ar fi mai multe, incepand cu Eseu despre orbire, continuand cu (ce-mi vine acum in minte) Idiotul (Dostoievski), Ciuma (Camus), Iluzii pierdute (Balzac), etc.

9. Cine crezi că ar trebui să câştige Premiul Nobel pentru Literatură?

Nu ma bag.

10. Ce carte ţi-ar plăcea să vezi ecranizată?

Intermitentele mortii de Saramago 🙂

11. Descrie visul cel mai straniu care să fi inclus un autor, o carte sau un personaj literar.

In general nu tin minte ce visez. Plus ca nu cred sa fi visat ceva care sa intre in aceasta categorie.

12. Care e cartea cea mai puţin cultă pe care ai citit-o ca adult?

Un chick-lit foarte slab, in urma cu vreo 3 ani. Nu-mi amintesc titlul.

13. Care e cartea cea mai dificilă pe care ai citit-o?

O tragedie americana de Theodore Dreiser, in clasa a sasea. (Profa de romana mi-a zis ca ar mai fi trebuit sa astept ca sa o citesc. Mie mi-a placut si-atunci.)

14. Preferi autorii francezi sau ruşi?

Procentual, francezii. Imi plac foarte mult insa ambele categorii.

15. Shakespeare, Milton sau Chaucer?

Avand in vedere ca n-am citit nici Milton, nici Chaucer, ramane Shakespeare.

16. Ce te deranjează cel mai mult în activitatea lecturii?

Faptul ca imi amortesc mainile ingrozitor. Sau alte parti ale corpului.

17. Care e romanul tău favorit?

De vreun an sunt setata bine pe Eseu despre orbire. Nu pot insa spune ca am un roman favorit. Mi-au placut atat de multe…

18. Scriitorul favorit?

Iarasi, nu am unul singur. Dintre cei pe care mi-i amintesc acum ar fi Saramago, Balzac, Jane Austen, Camus.

19. Joci ceva?

Cand mai merg pe la vreo petrecere joc de-mi sar capacele 😀

20. Povestiri scurte, schiţe?

Nu prea citesc povestiri, nici schite. Exact cand devine totul mai interesant, se termina. Prefer romanul.

21. Non-ficţiune?

Da – geopolitica, memorii, jurnale, istorie. In that order. Love it!

22. Ce scriitor crezi că este supraevaluat?

Niciun scriitor din care-am citit mai multe carti nu mi s-a parut supraevaluat.

23. Ce carte ţi-ai lua pe o insulă pustie?

In cautarea timpului pierdut. In asa fel, sunt sigura ca as reusi sa o citesc. M-au speriat intr-atat povestile din jurul ei si dificultatea care-i este atasata, incat mi-e teama macar sa-ncerc sa o citesc 😀

24. Şi acum ce citeşti?

Emma de Jane Austen si The Grand Chessboard de Brzezinski, c-am fost lenesa si-am lasat-o din mana. Iar azi m-a tras cineva de maneca si m-am rusinat.

Leapsa merge la Mihaela Frunza. Doar daca-i face placere 🙂

9 răspunsuri

  1. Emma de Jane Austen ma indeamna si pe mine. Numai ca am vazut filmul si o sa ma urmareasca imaginea lui Gwyneth Paltrow si n-o sa mi-o mai imaginez eu asa cum as fi vrut. 😀

    In cautarea timpului pierdut nu cred ca o voi citi niciodata.

  2. […] cu şi despre cărţi By mihaelafrunza Am primit de la Jane o temă destul de grea dar sper să îi fac faţă cu succes, că de plăcut nici nu se pune […]

  3. eu as vedea filmul, mai ales dupa carte. acum cativa ani am vazut sfarsitul, dar nu mai tine minte mai nimic.
    trebuie insa sa-ti placa si stilul. eu ma dau in vant dupa romanele de secol XIX, nu ma plictisesc deloc, cum am auzit destul de des la altii.

  4. frumoasa leapsa. a prins pe mai departe : http://thebookspot.wordpress.com/
    si
    http://shaukisbookcase.wordpress.com/

  5. ma bucur foarte mult 🙂
    mi-am facut insa ochii franjuri citind pe fond negru, ambele bloguri. probabil imbatranesc 😛

  6. Ioi… tu citesti cu mainile sau cu alte parti ale corpului? 😛
    Era seara tarziu sau cum de ai doua update-uri? 😀
    Glumesc si eu….

    Cat despre Jane Austen, sotia mea re o multime de volume. Si in romana si in engleza.

  7. pai eu ma implic tare mult in orice fac, mai ales in activitatea lecturii 🙂 si sa te vad eu citind pe burta vreo 2 ore fara a te durea coatele. si da, era tarziu 😛

    imi place de sotia ta 😀

  8. Eu credeam ca citesc mult. Leapsa asta ma face sa ma rusinez. Am citit clasici, dar nu m-am dus prea departe. Sa iau vacanta si o reiau de la capat cu cititul.

    (eu am reusit sa ma bag in seama :P)

  9. oho, si eu am citit atat de putin fata de cat as fi vrut. insa incerc sa recuperez. 🙂
    sa te mai bagi in seama 😀

Lasă un răspuns

