HannahHannah

Eu am o problema cu filmele europene. Cel putin cu imaginea pe care si-au creat-o. Cand ma gandesc la ele, ma gandesc la drama, intuneric, violuri, tristete, ruine depresive.

Totusi, mi-au placut la nebunie Before Sunrise si Before Sunset, precum si multe din filmele lui Almodovar. Iar in aceasta seara adaug si HannahHannah, productie olandeza, pe lista. L-am vazut la MTR, in cadrul Festivalului Filmului European, care n-ar trebui ratat. Am fost cu Jen, cu care imi face mare placere sa tot merg la filme, spaniole sau nu.

In prima faza am crezut ca proiectia va fi facuta afara, cei care ne vandusera biletele neanuntandu-ne altfel. Am pierdut primele 5 minute si am si stat cam in fata din acest motiv.

Filmul este insa grozav. Asa cum se poate afla si de pe pagina festivalului, este o comedie romantica. Una europeana. Cu oameni adevarati, cu probleme adevarate, un nebun care spunea adevarul, o barca in loc de yacht, mult tutun, tipete, un sot si-o sotie ce-si serbeaza aniversarea de 40 de ani a casatoriei imperfecte, de altfel.

A fost, de asemenea, singurul film pe care l-am vazut la cinematograf la care sala a ras in hohote pe aproape intreaga sa durata. Chestie care mi-a usurat nespus necesitatea de a ma abtine de la comentarii, sunete si rasete generate de proiectie.

Urmeaza Fericire luni, la Studio.

2 răspunsuri

  1. Si eu am anumite reticente in privinta filmelor europene sau de alta „natie” decat hollywoodiene. Dar incet incet ma mai uit la cate un film canadian (am vazut C.R.A.Z.Y.), francez (de la ei am vazut multe), suedez sau britanic… dar rar.

  2. in afara de cele deja mentionate, mi-am mai amintit de seria celor 4 Taxi (francez), care mi s-au parut extraordinar de amuzante.
    imi mai scapa si cate unul britanic, pe hallmark, nimic remarcabil insa.

Lasă un răspuns

