Coraline

Printr-un concurs fericit de imprejurari (pentru mine), Jen m-a invitat la Coraline cu vreun sfert de ora inainte de a pleca de la munca. Ar fi trebuit sa merg la spaniola, insa, dupa vreo 2 ore de xeroxat contracte, ochii mei vedeau stelute si patratele, iar cheful meu de spaniola, atata cat era, s-a evaporat.

Am reusit sa ajung cu vreo 2 minute inainte de ora stabilita, si cand am intrat in sala, filmul incepuse deja de cateva secunde. Pentru cei care nu stiu, filmul e 3D, si am fost foarte incantata de ochelarii speciali pe care i-am primit la intrare. Punandu-i la ochi, m-am dat putin inapoi in scaun de teama unui ac ce se apropia de ochii mei pentru a coase niste nasturi peste.

La primele replici schimbate intre Coraline si ‘Nascu’, intreaga sala a murmurat nemultumita din cauza faptului ca filmul fusese dublat in limba romana. Poate ca subtitrarile s-ar fi vazut ciudat 3D, insa as fi preferat sa aud vocile personajelor de la mama lor.

Povestea e plina de magie, bazandu-se pe disfunctionalitatile unei familii si pe felul cum acestea sunt percepute de fetita singura si doritoare de alti parinti. Ii si descopera dincolo de o usa zidita in peretele casei, prin care reuseste sa paseasca intr-o alta lume, croita dupa dorintele sale. “Cealalta mama” face mancaruri extraordinare, iar “celalalt tata” vrea sa se joace mereu cu ea. Toti acesti “ceilalti” au insa nasturi negri in loc de ochi. Care pot fi si custom-made – verzi, albastri, chiar si galbeni, dupa cum afla Coraline de la “cealalta mama”, pe cand aceasta ii spune ca, pentru a ramane acolo, va trebui sa isi coase si ea nasturi in loc de ochi.

Cel mai mult mi-a placut, evident, pisica. Ea este cea care se poate plimba intre lumi, poate vorbi dincolo de zid, fiind si personajul care o ajuta pe Caroline in intelegerea si depasirea pericolelor.

Pana la urma, perfectiunea e ceva catre care tinzi mereu, iar atunci cand pare a ti se oferi pe tava, e ceva putred la mijloc.

Lasă un răspuns

