Miscellaneous

Mi s-a reprosat ca am lasat blogul in paragina. Pe buna dreptate. Din multe motive, majoritatea negative. Dar tre’ sa rasara soarele. E momentul acela de clarobscur, cand nici vantul nu-ndrazneste sa adie. Cand iti aduci aminte ca totusi e bine. Si ca noaptea se termina. Ca doar nu locuim la Poli, sa dureze o-ntreaga jumatate de an.

***

Imi place nespus cartea pe care o citesc acum – Iluzii pierdute de Balzac. Lucien este un personaj minunat. Iar realitatea Parisului de-nceput de secol XIX este halucinanta. Trecerea de la mizerie la lux si inapoi se face fara avertizari, lumile ilustrate fiind diametral opuse.

Numai ca eu nu l-as invinovati atat de tare pe Lucien, cum face Balzac. Abia am trecut de jumatate si nu sunt prea sigura de directia in care se indreapta acesta, insa situatiile in care este pus, sclipirea de geniu si ambitia nu ii prea ofera multe optiuni. Urmeaza sa dezvolt dupa terminarea setului de trei romane reunite intr-unul singur.

Intrebare retorica: oare nu scoate vreun ziar o colectie cu romanele lui Balzac? Colectia Comediei Umane. Ar fi extraordinar.

Lasă un răspuns

