Fata cu portocale

Jostein Gaarder, Colectia Cotidianul, Ed. Univers

Gandeste-te ca esti undeva gata sa treci pragul catre marea aventura acum multe miliarde de ani cand totul a fost creat (…). Puteai alege daca doreai sa te nasti si traiesti pe aceasta planeta. Nu urma sa stii cand vei trai si nici cat timp urma sa fii aici, dar oricum nu ar fi fost vorba decat de cativa ani. Ai fi stiut doar ca daca ai fi ales ca vreodata sa vii pe lume, atunci cand se implinea sorocul cum se spune, sau “cand a venit implinirea vremii”, trebuia sa te desprinzi si sa parasesti totul.

Daca ar fi sa fi avut de ales, ce-am fi ales fiecare dintre noi? Este intrebarea lui Jan Olav pentru fiul sau. Intre adresarea intrebarii si formularea unui raspuns trec insa 11 ani. Timpul scurs intre moartea tatalui si citirea scrisorii acestuia de catre fiul sau.

Aceasta intrebare este insa doar o particica din scrisoare. Povestea este de fapt cea a fetei cu portocale. O iubire magica, plina de semne si reguli ce trebuie respectate si nu neaparat intelese, ce face parte din felul in care Jan Olav intelege viata ca un mister.

Revenind insa la intrebare, sunt curioasa ce ar raspunde cei din preajma mea, daca ar fi chestionati in aceasta privinta. Eu, cu niste ezitari, as spune ca da, as trece pragul. Decat sa stau mereu pe margine, prefer sa incerc marea, tematoare asa cum sunt.

2 răspunsuri

  1. Eu sunt aproape de a trece pragul asta. Imi e putin frica dar vreau s-o fac. Trebuie sa mai fac ceva sport ca sa aterizez intr-o bucata pe partea cealalta. ; )

  2. 🙂 eu ma tot antrenez de vreun an jumate. am perioade mai bune si mai proaste. evoluez, insa nu mi se pare suficient. astept si eu saltul. de fapt, incerc sa scap de „astept”, „trebuie”, sa le inlocuiesc „fac”, „vreau”. nu am reusit inca sa le elimin, insa macar imi sar in ochi.

Lasă un răspuns

