Zilele regelui

 

Imi place tare mult cum a inceput anul acesta, aglomerat cu lucruri in mare parte placute si foarte variate, plin de intamplari si oameni frumosi.

Inca doua saptamani si se termina si masterul (sper… daca reusesc totusi sa termin lucrarea). Inca nu m-am hotarat ce voi face dupa aceasta, insa am cateva idei.

***

Intre timp ma bucur de cartile mele mai mult in metrou. De cateva zile ma tin sa amintesc de ultima carte terminata – Zilele regelui de Filip Florian. A fost ca o gura de aer proaspat, insotind si cele cateva zile de primavara care au fost ca un miraj in frigul de februarie bucurestean.

Trebuie sa recunosc ca personajul meu preferat a fost motanul Siegfried, pe care l-am alaturat pisicii Henrietta din The Cat Who Covered the World. Ar fi facut o pereche ideala, ambii pasionati de calatorii in tari straine, unde se adapteaza perfect.

Mi s-a parut relaxanta perspectiva asupra vietii de secol XIX. Intamplarile curg normal, fiind lipsite de dramatism. Luarea vietii de la capat intr-o tara necunoscuta, iubirea si viata casnica, nevoia unui corp, un copil din flori, primirea in fata sultanului, ciupercile halucinogene, razboiul sangeros si lipsit de glorie, drumul serpuitor de fier care prinde contur in colturile tinerei tari, totul alcatuieste o poveste care fascineaza prin luminozitatea sa.

***

Acestea fiind zise, e tare bine cand cineva frumos intra in viata ta atunci cand nici nu te asteptai.

Lasă un răspuns

