What’s cookin’?

Având în vedere faptul că pot fi numită oricum, numai gospodină nu, m-am gândit să înregistrez pentru posteritate numărul de dăți când am folosit aragazul anul acesta și pentru ce anume. Asta pentru că a găti = a prepara mâncare cu ajutorul focului, indiferent de natură și grad de dificultate.

Astăzi a fost a treia oară pe anul acesta, primele două dăți fiind pentru niște ouă-ochiuri. Însă astăzi se poate spune că am făcut aragazul să zâmbească, pentru că și-a împlinit menirea.

Așadar, am început prin a pune niște apă la fiert. Apoi am spălat orezul thai roșu care stătea într-un frumos borcănel cumparat de la bam-boo, de mai bine de o jumătate de an. După ce a-nceput apa să bolborosească, am dat drumul la orez. Apa s-a înroșit ca și cum ar fi ieșit vopseaua din ea. În timp ce prin cap îmi treceau imagini din Bridget Jones, când se încăpățânează ea să gătească cina pentru ai săi prieteni și, printre altele, prepară o supă albastră, am început să caut mirodenii în cutia de carton pe care o țin pe post de sertar într-unul din dulapurile din bucatărioara mea de 2/2m. Și-am extras eu de acolo niște secretul gustului, cimbru, mărar, oregano, cardamon, ș.a. – făcusem un tenculeț de plicuri pe masă, încă puțin și puneam și scorțișoară… și-am început să pun câte puțin din fiecare. După măreața ispravă, amestec și las focul să-și facă treaba. După vreo 10 minute mi-aduc aminte de niște morcov rătăcit prin frigider, și m-apuc să-l curăț și să-l tai, urmând să ajungă și acesta la grămadă. Am decis că e gata când a-nceput să se lipească orezul de fundul recipientului de gătit (oală nu e, nici tigaie…) și am oprit focul, mândră de isprava mea.

Din păcate, cu toate ingredientele adăugate, orezul meu a ieșit cam fără gust. Cred că trebuia să adaug mirodeniile alea mai la sfarșit. Sau poate să pun mai mult din fiecare. Who knows? Noroc de plăcinta de carne de la mama, care a reprezentat partea aromată a mesei mele.

Un răspuns

  1. :))
    Delicioasa .. lectura !

Lasă un răspuns

